Problema, kurios nėra
@ofisodramos
Paulina Botyriūtė
1/9/20241 min read
Pardavėjai ir marketingistai mėgsta sakyti – su produktu ar paslauga turite išspręsti tą žmogaus problemą, kurios jis dar pats nežino, kad turi.
Minėtose srityse tai veikia puikiai, bet kuriant santykius nelabai.
Nes gali būti, kad tai problema jums, bet tam žmogui – visai ne. Pavyzdžiui, antsvoris, jums atrodo, kad tai TO žmogaus problema ir jūs bandote ją spręsti – siunčiate mitybos planus, sporto klubo nuolaidas ir t.t., bet jeigu tam žmogui tai nėra problema, jūs jį tiesiog užknisate.
Jums gali atrodyti, kad to intravertiško, savo erdvę ir privatumą mėgstančio kolegos problema yra, kad jis galbūt nedrįsta bendrauti su kolegomis, kad jam trūksta kolektyvo dvasios ir kad jis iš tikrųjų NORI būti matomas, bet jis pats dar to nesupranta.
Bet kadangi jūs tai jau suprantate, nusprendžiate išspręsti jo problemą, pavyzdžiui, paskiriate jam suorganizuoti komandos teambuildingo vakarėlį ir pasakyti viešą džiugią kalbą prieš visą organizaciją šiandien vakare. Ateinate pas jį, plačiai nusišypsote, džiugiai tai pranešate ir sakote: dabar tavo laikas sužibėti.
Jūs išspręsdami tą problemą, kurią jums atrodo, kad tas žmogus turi, praktiškai jūs tam žmogui problemą sukuriate. Ir dar stebitės, kad negavote pelnytų padėkų ir dėkingumo lavinos.
Tada, žinoma, turite spręsti savas problemas – aš taip stengiausi dėl jo, o jis toks nedėkingas.
Na, dramos ofise tada netrūksta.
Jei norite geriau pažinti kolegas, žiūrėkite mokymus ir kiną viename „Metinis pokalbis“ – lyg filmą teambuildingui apie 9 asmenybes, kokios jos yra, kas jas motyvuoja, o kas prilygsta pragarui.